Wednesday, September 23, 2009

RAKYAT PERAK TETAP MENGANGGAP ZAMBRY DAN HAMIDAH SEBAGAI "DAJJAL" DI PERAK



Bulan Syawal pada amalan kebiasaannya adalah waktu bermaaf-maafan sesama insan atas kesilapan yang pernah dilakukan namun hal ini berbeza di Perak.

Sejumlah besar rakyat negeri ini kelihatan sangat sukar memberi kemaafan kepada kerajaan Barisan Nasional yang telah mengambil pemerintahan secara 'rampasan kuasa' sejak Februari lalu melalui tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)yang keluar Pakatan Rakyat menyokong BN.

Tinjauan wartawan Harakahdaily mendapati, kemarahan rakyat terhadap kerajaan BN Perak yang dipimpin Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir nampaknya belum surut walaupun sudah berbulan berlalu.

Buktinya, sebarang poster dan kain pemidang mengandungi gambar Zambry ataupun ADUN BN yang lain, diconteng dengan cat dan tulisan maki hamun pihak yang tidak berpuas hati di sini.

Di mana sahaja di sekitar negeri ini, kebanyakan poster BN tidak ada yang bersih seperti asal. Ada sahaja tanda kebencian dilemparkan ke gambar mereka.

Sebagai contoh, kain rentang ucapan Selamat Hari Raya oleh Zambry yang digantung di jalan masuk ke Pasar Batu Gajah dekat sini disembur cat hitam pada mukanya dan ditulis perkataan 'haram jadah' pada kain rentang berkenaan.

Satu lagi kain rentang yang digantung bertentangan, juga disembur cat serupa.

Manakala seorang lagi pemimpin, yang turut menerima kecaman penduduk setempat adalah Adun Sungai Rapat, Hamidah Osman.

Kain rentangnya yang digantung di pintu pagar masuk Masjid Kampung Sri Jaya di sini, turut menerima nasib yang sama.

Menurut penduduk berhampiran, kain rentang berkenaan digantung dua minggu lalu dan kesan conteng berkenaan disedari seminggu kemudian.

Pada Hari Raya pertama, kain rentang berkenaan turut menjadi perhatian penduduk yang pulang ke kampung dan datang untuk bersolat di masjid berkenaan.

Seminggu lalu juga, Hamidah dikatakan menggunakan masjid tersebut sebagai tempat menyampaikan bantuan kepada masyarakat di kampung tersebut.

Namun yang lebih menghairankan, biarpun sudah seminggu diconteng, tiada seorang penduduk pun mengambil inisiatif membersihkan mahupun menanggalkannya, seolah-olah sengaja ditayang untuk tontonan umum.

Ketidakpedulian rakyat terhadap perkara tersebut menyerlahkan lagi betapa marahnya mereka terhadap kepimpinan BN negeri ini.

Zambry sebelum ini juga menggunakan jentera parti dan kerajaan negeri untuk membersihkan imejnya namun dilihat gagal.

Sepanjang Ramadahan lalu, beliau juga menjadi pembaca doa berbuka puasa setiap hari melalui stesen radio Perak namun ia juga dilihat gagal menarik simpati rakyat.

SUMBER : www.bloglistpolitik.blogspot.com

2 comments:

  1. Betapa jahatnya kome ni.Kalau le kome memerintah tentunya kome pancung orang yg tak sefahaman dgn kome. Perangai macam ini memang terdapat pada orang PAS/PKR saja.Perangai yg macam ini yg kome agong-agongkan? Kome ni dari spesis paria.

    ReplyDelete
  2. Mana lebih jahat dan kurang ajar di antara menyimbah cat ke muka Zambry dan Hamidah berbanding kencing ke muka TG Hj Nik Aziz, TG Hj Hadi Awang dan muka Ir Hj Khalid Samad?

    Apa bukti Pakatan yang melakukan "simbahan" dan "semburan" cat itu? Hanya sekadar menuduh secara rabvang sahaja, kan? Kerana Pakatan tu musuh UMNO/BN jer, kan?

    Bukti yang jelas dan nyata tetap takde. Berbeza dengan "aksi" tiga ekor anak anjing yang kencing banner TG Hj Nik Aziz. Terang lagi jelas itu adalah anak anak anjing yang diternak dan dibiakkan oleh UMNO.

    Kenapa bila terkena batang hidung sendiri, maka terjerit dan terlalaklah konon kononnya Pakatan telah melakukan kerja khianat terhadap UMNO sedangkan telah ribuan kali UMNO yang sebenarnya melakukan kerja kerja khianat?

    Zionis juga begitu. Terjerit dan terlolong apabila kawasan mereka diserang dengan sebutir roket Qassam oleh pejuang HAMAS. Sedangkan mereka menggunakan kereta kebal dan jet pejuang F-16 untuk membunuh rakyat Palestin.

    Zionis terjerit terlolong apabila disergah oleh pejuang HAMAS. Tetapi buat buat bangang dan mengemukakan segala hujah untuk menghalalkan tindakan khianat mereka.

    Samalah macam UMNO.

    "Buyung", jangan jadi munafiq jika tidak mahu "dipancung".

    ReplyDelete