Saturday, September 12, 2009

"PAS MEMPERJUANGKAN ISLAM" - BUKTIKAN



Ada pemberi komen yang mencabar aku supaya membuktikan bahawa "PAS memperjuangkan Islam".

Aku tahu, mamat nih mesti nak kira berapa masjid PAS bina dan berapa masjid UMNO bina. Aku juga tahu mamat nih pasti akan tanya saper yang wujudkan Tabung Haji.

Semua tu hujah tipikal UMNO bagi menunjukkan betapa Islamnya UMNO dan UMNOlah pejuang Islam sebenar di Malaysia.

Jawapan aku, mudah jer.

Sebelum kita berbincang tentang goreng pisang, eloklah kita fahami dulu pisang apa yang sesuai dibuat goreng pisang.

Begitu juga dengan cabaran di atas. Sebelum kau minta aku membuktikan "PAS memperjuangkan Islam" di negara ini, eloklah kau fahami dulu enam perkara.

Pertama - apa erti Islam.

Kedua - apa erti menganut Islam.

Ketiga - apa erti iman.

Keempat - apa erti munafiq.

Kelima - apa erti fasiq.

Keenam - apa erti kufur (bukan kafir tetapi kufur).

InsyaAllah, jika kau fahami semua tu atau jika kau hayati semua "erti erti" di atas, kau pasti tak akan minta lagi bukti bukti yang kau mahukan kerana kau akan nampak sendiri betapa "buruk" dan "busuk"nya UMNO.

Tuan tuan dan puan puan yang masih terpinga pinga boleh mencuba resepi "goreng pisang" yang saya cadangkan itu di rumah masing masing. Lebih lebih lagi di penghujung Ramadhan nih.

Cubalah......

8 comments:

  1. itu aje hujahnya?tak usah nak tunjuk pandai le kalau takat tu.

    ReplyDelete
  2. umno???? munafik...munafik...munafik.
    sapa org melayu yg berpartikan UMNo memang sesat lagi menyesatkan. arif omar anda paham?? memang anda tak paham sebab hati anda kelam. kenapa kelam sebab kau org umno yg sesat lagi menyesatkan. umno...umno. peghi jahane lor.

    ReplyDelete
  3. Bro Arif Omar,

    Sekurang kurangnya saya cuba berhujah. Bagaimana anda? Berhujah atau sekadar menyerlahkan kedunguan?

    Berhujahlah wahai Bro Arif Omar. Bukannya memperlekeh.

    Jika anda yakin UMNO memperjuangkan Islam, berhujahlah.

    Saya menghormati anda kerana saya pernah mendapat sedikit ilmu daripada anda.

    Tetapi, "hujahan hujahan kosong" anda itu membuatkan saya juga memandang anda sebagai sesuatu yang "kosong".

    Maaf jika kasar. Saya tidak pernah berkasar dengan anda walaupun saya kurang senang dengan tulisan tulisan di blog anda.

    Saya meraikan perbezaan pandangan di antara kita. Namun, saya tidak pernah menempelak anda. Apatah lagi menempelak secara tidak berilmu seperti tindakan anda di atas.

    Bro Arif Omar @ Blogger Penghuni Gua.....Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya 'Idul Fitri. Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  4. ..gua follow lu Pemburu Syahid!

    Bro Arif Omar @ Blogger Penghuni Gua...lu sedang kepanasan tu..rilex laa bro!
    ..gua rasa, lu masih memperingati PEJUANG KEPALA LEMBU tempohari!
    ..atau lu rasa bab-bab ketuhanan nih, macam lawak zaman moden la buat lu?
    HUHHH!....Selamat Berpuasa dan Selamat Hari Raya 'Idul Fitri. Maaf zahir batin.

    ReplyDelete
  5. Aku sentiasa menahan diri daripada berkonfrontasi dengan Bro Arif Omar @ Blogger Penghuni Gua.

    Biasanya aku tidak akan memberikan sebarang komen walaupun hati aku memang nak komen tulisan tulisan dia.

    Aku hormati dia macam abang aku.

    Tak mengapalah. Dia telah meniup wisel. InsyaAllah, aku akan "melayan" tiupan sumbangnya itu.

    ReplyDelete
  6. bagus2..kita kena tunjukkan sikap yg terbaik sbb kita menjunjung islam.

    ReplyDelete
  7. Saya sentiasa baca blog2 anti PAS ni..diorg bkn kenai PAS..Asal PAS wat menda2 yg mcm melencong dari bab agama terus maki hamun.
    Maki PAS xpa lg..sbb tu just parti..tp diorg maki ulamak..nik aziz,hadi awang..diorg ni nak lawan tok2 guru yg sebuku quran dok dlm kepala..sdgkan diorg quran pun xkhatam lg.
    xfhm betui..
    bg saya PAS tetap menegakkan islam..saya kenai PAS..walaupun saya dikelilingi oleh org UMNO..saya tetap sokong PAS..

    nabi pun kena caci maki..
    inikan pula ulamak yg xmaksum..sy xheran dgn maki serta fitnah diorg..tp geram tu ada.

    but thankz atas blog awak yg ada hikmah la dlm penulisan..

    ReplyDelete