Tuesday, September 8, 2009

UMNO DAN ISLAM - MACAM LANGIT DENGAN BUMI




UMNO semakin hari semakin terserlah kemunafikannya. Kejahilan UMNO semakin ketara. Dah tak dapat nak tutup tutup lagi dah.

Najib menyeru kita untuk menghayati peristiwa Nuzul Quran tetapi dia sendiri gagal mendidik isterinya untuk menutup aurat.


Rosmah menyeru kita mengekalkan amalan bertadarus tetapi dia sendiri masih tak terfikir nak menutup aurat.


Muhyiddin kata UMNO pun nak Islam tapi gagal mempertahankan konsep perpaduan yang dianjurkan Islam apabila diam seribu bahasa tentang lembu lembu bersongkok tinggi yang mengarak kepala lembu.


Hishamuddin kata UMNO juga perjuangkan Islam tetapi terang terangan cuba menghalang hukuman sebat peminum arak. Bila dah tersepit, baru nak bagi izin. Kononnya prihatin.


Bloggers UMNO? Tok sah ceritalah. Puak puak nih lagi lahanat.

Puak puak kepala lembu kononnya akan didakwa di mahkamah. Kita tunggu dan lihat apa kesudahannya. Jangan mahkamah bertukar menjadi mahkamah kanggaroo sudahlah.

Dasar anak gampang.

5 comments:

  1. MCM MINYAK DGN AIR...ANA GELI BACA KENYATAAN PM 1 MALAYSIA, SI NAJIS HARI NIE DI UTUSAN MELOYA...MUKA DEPAN...ENTE BACA GERENTI MUNTAH, TAPI HATI2 JGN SAMPAI BATAL PUASA...

    ReplyDelete
  2. Ana belum baca lagi tapi apa yang ana perasan sekarang nih Najib kalau bercakap, pasti ada sulaman ayat al-Quran.

    Kita doakan semoga hatinya menjadi lembut dengan kekerapan beliau mengucapkan ayat ayat al-Quran itu. Ameen.

    ReplyDelete
  3. UMNO dan pemimpinnya hanya mempergunakan al-Qur'an sebagai jalan pintas untuk melembutkan hati rakyat. Itu sebagaimana kata Dr. Aisyar Yee dalam Sinar Harian.

    Memang begitulah 100%. Najib selit maksud-masud ayat qur'an sebagai ramuan untuk menyedapkan hati rakyat. tapi penyokongnya sendiri mencemuh di belakang. Mana ada UMNO nak pada al-Qur'an. Mana Ada. Tak Ada.

    Kalau bini dan anak perempuan sendiri dedah aurat tiap saat, tiap saat bila keluar, Mana ada Islamnya. Siapa yang tanggung dosa? tentulah bapak dan emaknya yang UMNO. Kalaupun ada yang insaf sikit cuma 10% sahaja dari kalangan penyokong UMNO. 1% dari kalangan pemimpin UMNO. 0% dari puak-puak kepala UMNO.

    Kalau ada orang PAS yang toncang kepala atau melebih punggung pun hanya 10% sahaja. Itupun terbalik dari UMNO, mereka ni dari kalangan penyokong yang kurang pengetahuan. Tapi nak sokong PAS. Kalangan pimpinan payah nak jumpa. nak kata mustahil tak masuk akal gak. maklumlah kekadang tempias UMNO tuu ada gak.

    SEBAIK-BAIK ORANG UMNO ADALAH SEJAHIL-JAHIL ORANG PAS.

    Bukan takabur, buka riak, tetapi itulah kenyataan....JIKA KAMU ORANG-ORANG YANG BERFIKIR.

    ReplyDelete
  4. Betul.. setuju dengan john doe.. nak muntah aku baca kenyataan Tuan Guru Al Najibultantuya..

    ReplyDelete
  5. Kau baru nak muntah ker? Aku dah lama muntah. Sampai terbelahak nih haaaa.....

    ReplyDelete