Wednesday, September 23, 2009

YANG PARIA ITU PAKATAN ATAU UMNO



Artikel berkaitan poster Zambry disimbah cat yang aku copy daripada harakahdaily dan paste di blog aku telah membangkitkan kemarahan seekor makhluk UMNO. Makhluk yang buta hati dan "buta mata" walaupun matanya celik ini telah meninggalkan satu komen yang aku rasa patut untuk kita kongsi.


Ini komennya.

Betapa jahatnya kome ni.Kalau le kome memerintah tentunya kome pancung orang yg tak sefahaman dgn kome. Perangai macam ini memang terdapat pada orang PAS/PKR saja.Perangai yg macam ini yg kome agong-agongkan? Kome ni dari spesis paria.


Ini pula jawapan aku kepada makhluk "buyung" tu.

Mana lebih jahat dan kurang ajar di antara menyimbah cat ke muka Zambry dan Hamidah berbanding kencing ke muka TG Hj Nik Aziz, TG Hj Hadi Awang dan muka Ir Hj Khalid Samad?

Apa bukti Pakatan yang melakukan "simbahan" dan "semburan" cat itu? Hanya sekadar menuduh secara rambang sahaja, kan? Kerana Pakatan tu musuh UMNO/BN jer, kan?

Bukti yang jelas dan nyata tetap takde. Berbeza dengan "aksi" tiga ekor anak anjing yang kencing banner TG Hj Nik Aziz. Terang lagi jelas itu adalah anak anak anjing yang diternak dan dibiakkan oleh UMNO.

Kenapa bila terkena batang hidung sendiri, maka terjerit dan terlalaklah konon kononnya Pakatan telah melakukan kerja khianat terhadap UMNO sedangkan telah ribuan kali UMNO yang sebenarnya melakukan kerja kerja khianat?

Kenapa "buyung" tak bersuara pun dalam kes tiga ekor anak anjing nih?

Zionis juga begitu. Terjerit dan terlolong apabila kawasan mereka diserang dengan sebutir roket Qassam oleh pejuang HAMAS. Sedangkan mereka menggunakan kereta kebal dan jet pejuang F-16 untuk membunuh rakyat Palestin.

Zionis terjerit terlolong apabila disergah oleh pejuang HAMAS. Tetapi buat buat bangang dan mengemukakan segala hujah untuk menghalalkan tindakan khianat mereka.

Samalah macam UMNO.

Pakatan "paria" atau UMNO yang "paria"? Sebelum meletakkan label "paria" itu kepada mana mana pihak, rasanya elok kita renungkan dulu apa maksud "paria" itu sendiri.

Secara umumnya, "paria" membawa erti kelompok kelas bawahan yang langsung tidak layak untuk di"manusia"kan dan tidak boleh didekati termasuklah tidak boleh disentuh.

Yang tidak boleh "disentuh" itu Pakatan atau UMNO? Yang tak sesuai nak dibuat "teman" tu Pakatan atau UMNO? Yang "macam macam" itu Pakatan atau UMNO? Berbalik kepada soalan tadi, yang "paria" itu Pakatan atau yang "paria" itu UMNO?

"Buyung", jangan jadi munafiq jika tidak mahu "dipancung".

No comments:

Post a Comment