Friday, September 4, 2009

UMNO SEDANG BERMAIN POLITIK DENGAN ALLAH SWT



Sejak Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu, pelbagai peristiwa berkaitan politik telah berlaku di tanahair kita. Aku cuma ingin berkongsi pendapat dengan hangpa tentang suatu perkara yang aku panggil "politik Allah swt terhadap UMNO".

Ketika mana UMNO mengalami kekalahan memalukan dalam Pilihanraya Umum Ke 12 yang lalu, Pakatan Rakyat mendakwa di antara faktor kekalahan UMNO dan kemenangan PR adalan Anwar Ibrahim.

UMNO menafikan faktor ini sehinggakan Pak Lah sendiri menyindir di TV - "Siapa Anwar? Saya tak berapa ingat siapa Anwar nih". Begitulah lebih kurang kata kata Pak Lah.

Allah swt jawab keegoan Pak Lah dan UMNO dengan menggerakkan hati Dr Wan Azizah untuk meletakkan jawatan sebagai MP Permatang Pauh dan Anwar bertanding di situ.

Macam macam UMNO buat di Permatang Pauh untuk memburuk-burukkan Anwar. Namun, Anwar tetap menang. Malah, Anwar menang besar melampau lampau majoritinya. Maknanya, Allah swt nak tunjuk bahawa Anwar memang merupakan di antara faktor kemenangan PR dan kekalahan UMNO.

Tapi UMNO tetap ego. Maka, melalaklah UMNO sana sini kononnya Permatang Pauh adalah kubu Anwar.

Allah swt jawab keegoan UMNO dengan mematikan MP Kuala Terengganu. Kerusi Kuala Terengganu adalah kerusi milik UMNO dan seingat aku pembangkang cuma menang dua kali jer. Sekali oleh Semangat 46 dan sekali oleh PAS. Yang lain rasanya semua UMNO yang menang. Maknanya, kerusi tu kubu UMNO.

Allah swt nak tunjukkkan kat UMNO, nih Kuala Terengganu kerusi hangpa. Hangpa tetap akan kalah. Rakyat memang tolak hangpa.

Maka, berlangsunglah PRK Kuala Terengganu. Alhamdulillah, PAS berjaya merampas kerusi itu dengan majoriti membanggakan. Sah, rakyat tolak UMNO.

Malangnya, UMNO tetap ego. Kononnya, kekalahan di Kuala Terengganu adalah akibat daripada agresifnya penyokong PAS sehinggakan maklumat UMNO gagal sampai kepada pengundi.

Tak lama kemudian, berlakulah rampasan kuasa paling hina di Perak. UMNO menubuhkan kerajaan "luar tabi'e" apabila melompatnya 3 ekor kata setelah termakan umpan katak Bota.

Rakyat mahukan hak memilih ADUN di kembalikan. Banyak pihak menuntut pilihanraya kecil diadakan di seluruh Perak. Namun, UMNO enggan. Malah, UMNO dengan penuh keegoan mendakwa rakyat Perak bersama sama mereka.

UMNO memfitnah dan memburukkan Ir Hj Nizar semahu mahunya. UMNO menggambarkan Pakatan Rakyat di Perak sebagai penderhaka Sultan dan dituduh menyokong komunis.

Allah swt jawab keegoan UMNO dengan mematikan MP Bukit Gantang dari PAS. Kerusi Bukit Gantang adalah kerusi UMNO sejak merdeka. PAS hanya baru kali pertama menang kerusi itu ketika Pilihanraya Umum Ke 12.

Maknanya, Allah swt nak tunjuk kepada kita khususnya kepada UMNO bahawa UMNO ditolak oleh rakyat walau apa sekalipun dalih UMNO.

Maka, Allah swt mentaqdirkan Ir Hj Nizar yang dituduh sebagai penderhaka dan komunis itu menjadi calon PAS. DUN Changkat Jering juga berada di bawah Parlimen Bukit Gantang.

Secara tidak langsung juga, PRK Bukit Gantang berjalan serentak dengan dua lagi PRK iaitu PRK Bukit Selambau di Kedah dan PRK Batang Ai di Sarawak.

Dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang, Allah swt mahu menunjukkan beberapa perkara :-

Pertama - adakah benar pengundi DUN Changkat Jering telah beralih menyokong BN?

Kedua - adakah orang Melayu terpengaruh dengan fitnah UMNO terhadap Ir Hj Nizar dan Pakatan?

Ketiga - adakah benar rakyat masih mahukan UMNO?

Keempat - adakah benar rakyat telah menolak Pakatan khususnya PAS?

Kesemunya soalan itu berakhir dengan jawapan TIDAK. Pengundi DUN Changkat Jering tetap mengundi Pakatan. Maknanya, yang lompat hanya katak Changkat Jering. Sokongan tetap kepada Pakatan.

PKR pula berjaya mempertahankan kerusi DUN Bukit Selambau walaupun terlalu ramai calon yang bertanding di situ. Batang Ai, tetap milik BN.

Malangnya, BN tetap ego. Tetap tak nak mengaku kelemahan.

Allah swt sekali lagi mahu menunjukkan kepada UMNO bahawa UMNO sudah hampir expired. Maka, berundurlah ADUN Penanti.

UMNO bukan setakat kalah tapi terus tak bertanding. Hanya berani letak proksi jer di Penanti. Maknanya, terbukti Anwar adalah faktor kekalahan UMNO dan kemenangan Pakatan.

Punyalah ego UMNO nih, tak mengaku jugak lagi. UMNO tetap dakwa partinya telah diterima semula oleh rakyat Malaysia. Dalam masa yang sama, PAS pun dah mula nak tergelincir daripada kesucian perjuangannya.

Allah swt matikan pula ADUN Manek Urai. ADUN itu ADUN PAS dan Manek Urai letaknya di Kelantan yang ditadbir oleh PAS sejak tahun 1990 lagi.

Pertama - Manek Urai tidak ada kaitan dengan Anwar Ibrahim. Kedua - Manek Urai kerusi PAS di negeri PAS.

Iktibarnya adalah kepada UMNO dan PAS secara sekaligus.

UMNO tabur macam macam di Manek Urai manakala PAS pula macam main main jer. Bila keluar keputusan, PAS menang walaupun nyawa nyawa ikan. Cedera parah PAS di Manek Urai walaupun menang.

Maknanya, Allah swt nak tunjuk kepada UMNO bahawa UMNO dah tak relevan dan nak beri peringatan kepada PAS supaya jangan tertipu dengan kemenangan dan ghanimah.

Oleh kerana berjaya mencedera parahkan PAS di Manek Urai, maka UMNO pun naik tocang. Dijaja sana sini bahawa rakyat sudah menolak Pakatan dan telah kembali menyokong UMNO/BN. Punyalah seronok sampai lupa nak bersyukur.

Allah swt sekali lagi nak tunjuk kat UMNO bahawa rakyat tak undi PAS di Manek Urai bukan sebab rakyat telah kembali menyokong UMNO tetapi kerana rakyat kurang berpuas hati dengan PAS. Maka, dimatikanlah ADUN tunggal PAS di Pulau Pinang.

ADUN Permatang Pasir itu telah menjadi ADUN selama 3 penggal iaitu sejak tahun 1999 dan tidak kalah kalah di negeri majoriti Cina itu.

PRK Permatang Pasir adalah medan untuk Allah swt tunjukkan kepada UMNO bahawa UMNO tetap ditolak dan politik perkauman UMNO sudah tidak ada tempat lagi di negara ini.

PAS, menang lagi. Majoriti turun bukan kerana pengundi tolak PAS tetapi kerana faktor hari pengundian dan sebagainya. Tersungkur lagi UMNO. Bukan Islam dan umat Islam berganding tangan menguburkan UMNO di Permatang Pasir. Yang tidak berubah hanyalah UMNO.

Tu pun UMNO tak reti lagi. Maka, diberilah pelbagai alasan dan teori bagi menutup "kemaluan besar" UMNO.

Berlaku pula peristiwa Kota Siputeh. Layak untuk diadakan pilihanaraya kecil tetapi UMNO telah menunggang SPR bagi menafikan hak pengundi Kota Siputeh.

DUN Kota Siputeh adalah milik UMNO tetapi negeri Kedah sekarang ini milik Pakatan dengan diketuai oleh PAS. UMNO hampir hampir gila babi dibuatnya jika PRK Kota Siputeh menjadi kenyataan.

Kota Siputeh boleh dianggap sebagai penanda sama ada UMNO penakut atau berani. Jika UMNO berani menghadapi PRK Kota Siputeh, maknanya, UMNO sudah bersedia untuk PRU Ke 13. Jika UMNO tidak berani menghadapi PRK Kota Siputeh, maknanya, UMNO memang dah nak mampos.

So, bila SPR umumkan Kota Siputeh kekal ditangan UMNO, ertinya UMNO penakut nak mampos.

Gegak gempitalah sorak sorai UMNO kerana mampu mempertahankan DUN Kota Siputeh walaupun secara pondan dan "luar tabi'e".

Dan, sekarang, Allah swt matikan pula ADUN UMNO di negeri UMNO. ADUN Bagan Pinang, Negeri Sembilan, mati sakit jantung. Maka, pastinya PRK di negeri UMNO untuk kerusi UMNO. Lawannya, PAS.

Let see adakah benar UMNO masih mampu berdiri atau UMNO sudah lama kena stroke atau adakah masih banyak perkara yang PAS perlu buat untuk menawan Negeri Sembilan.

Jika UMNO kalah di DUN Bagan Pinang, maka Pakatan bolehlah bersiap sedia untuk menguburkan UMNO/BN. Kubur dah gali. Nesan pun dah tempah. Hanya kain kapan jer belum potong.

So, sediakan apa yang perlu secara adatnya untuk memandikan jenazah kerana boleh jadi UMNO terkubur di Bagan Pinang.

7 comments:

  1. PATUT LA XDE ORG..BLOG GOBLOG RUPENYE KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  2. Kalau setakat nak tulis "syok sendiri", budak tadika KEMAS pun boleh.

    ReplyDelete
  3. Artikel ni seolah olah mempermainkan tuhan..

    ReplyDelete
  4. Tunjukkan di mana ana permainkan Tuhan. Jika benar ada unsur permainkan Tuhan, ana tarik balik artikel nih.

    Bukankah sesuatu yang berlaku itu berada di bawah kekuasaan Allah swt?

    Tunjukkan di mana silap ana, jika benar ada unsur permainkan Allah swt, ana tarik balik artikel nih.

    ReplyDelete
  5. tak apa tuan, saya sentiasa menyokong usaha tuan.Jangan gentar pada pemimpin zalim.Takut hanya kepada ALLAH S.W.T. yang esa.

    ReplyDelete
  6. InsyaAllah ya akhi.

    La takhaf wa la tahzan. Inna-Llaha ma'anaa.

    ReplyDelete