Friday, September 18, 2009

BLOGGER TAIPINGMALI ADALAH BUKTI KUKUH BETAPA MERAPUNYA "ISLAM ALA UMNO"



Artikel di bawah nih aku jumpa dalam blog banjengan belaan UMNO - www.taipingmali.blogspot.com.

Korang baca dan nilai sendiri kefahaman Islam budak nih. Kenapa aku panggil blogger nih sebagai "budak", itu biar aku reserve dulu.


Yang penting, dia patut bersyukur aku panggil dia "budak" sebab kalau ikutkan hati aku, aku nak panggil dia nih binatang jer.


Nih artikelnya. Aku akan ulas artikel "budak bodoh piang" nih lepas solat Jumaat nanti.


Tergelak membaca blog abe tuah mengenai Hadi Awang dalam ucapan aidil fitrinya. Memang la puak-puak ni kalau bercakap terutama politik sampai lupa diri. Dalam masjid dan surau pun balun semacam..Tak nampak dosa pahalanya. Solat terawikh pun mereka ambil kesempatan.
Tazkirah tu jadi wajib kerana termasuk dalam majlis ilmu sedangkan solat sunat terawikh hanya sunat sahaja
Itu kata demeeee...untuk menyembunyikan niat mereka. ingat lah solat terawikh tu sebulan saja dikerjakan dalam setahun. Buat lah betul betul.. Ini tidak senang-senang saja mereka tukar format terawikh. Ada yang buat 4 rakaat dan break dengan tazkirah maki hamun, selesai sesi maki hamun sambung balik 4 rakaat. Tahun ini ada pula yang tazkirah dulu dan kemudian buat solat sunat terawikh. Ini pula ucapan Hadi Awang baru-baru ini;
"marilah kita sama-sama bermaaf-maafan dan menjadikan Syawal ini sebagai titik tolak kepada keyakinan kita bahawa Al Quran dan Sunnah Rasulullah s.a.w. adalah panduan kita yang hakiki dalam kehidupan kita ini."
Adakah apa yang diucapkan adalah tidak sama apa yang dilakukan, lebih mudah cakap tak serupa bikin. Kalau ikut Quran dan Sunnah mereka tidaklah bersekutu dengan Kafir Harbi. Umno lebih dahulu menolak Kafir Harbi ini. Bab Sunnah pula Pas patut sedar bahawa selama ini mereka mengabaikan sunnah. Kalau dilakukan pun ia atas nama politik dan tidak ada keikhlasan pun.
"marilah kita menguatkan persaudaraan di kalangan umat Islam, bermaafan dan berkasih sayang di antara satu sama lain, kunjung mengunjung dengan penuh tawadhuk dan berpandukan kepada akhlak Islam yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.
Mengeratkan persaudaraan? Erat dengan kumpulan sodomy boleh, dengan kafi harbi boleh, membela agama lain boleh. tapi dengan dengan kumpulan yang telah berjaya membangunkan kerajaan yang diikhtiraf dunia sebagai Negara Islam di tolak. Pas sejak 1950an memang phobia dengan nama Umno. Sanggup bersama setan asalkan Umno tumbang.

Korang nilailah sendiri tahap kefahaman Islam budak nih. Secara peribadinya, pada aku, inilah artikel paling jahil yang pernah dihasilkan oleh banjengan belaan UMNO. Parpukari yang sangat keterlaluan pun aku rasa tidak sejahil budak nih.

p/s : Yang merah tu aku. Yang biru tu budak tu. Yang hijau tu TG Presiden.

2 comments:

  1. tu lah anak didik Islam hadhari...dah bodoh nak bersuara..ilmu baru setitik dah riuh selaut...apa yang dibimbangkan, ramai pak turut yang akan percaya...angguk angguk...hm..makin ramai orang UMNO jadi bebal cam dia nanti...

    p/s:ada tak nampak pak najib solat Jumaat td?hahahaha....

    ReplyDelete
  2. Tanggungjawab kita adalah untuk mendidik budak budak yang baru baligh macam taipingmali nih.

    Tapi kalau didik pun tak reti reti juga, kita titik jer.


    Lepuk sorang sekali kat dahi dia.

    ReplyDelete