Sunday, September 27, 2009

IBRAHIM ALI - BUKAN LAGI HARAM JADAH



Pergi mati sama makhluk binatang yang takde harga diri nih. Yang biru tu kenyataan binatang Ibrahim Ali kepada media dan yang hijau tu ulasan aku untuk binatang hina tu.


Mursyidul Am Pas itu tidak berhak untuk mendesaknya melepaskan jawatan kerana kemenangannya pada pilihanraya umum lalu diberikan oleh penduduk Pasir Mas dan parti hanya menjadi landasan untuk berbakti.


Kepala otak ko. Memang pengundi Pasir Mas mengundi ko tapi mereka undi ko kerana ko pakai lambang PAS. Kalau ko pakai lambang selain daripada PAS, mati hidup semula pengundi Pasir Mas tak akan undi ko.


Ko nih memang binatang mudah lupa. Kalau pengundi Pasir Mas undi ko kerana ko seekor Ibrahim Ali, kenapa di Pengkalan Pasir hari tu ko hilang wang pertaruhan?


Pengundi Pasir Mas undi ko kerana ko pakai lambang PAS !! Lahanat !!


“Kenapa saya perlu meletak jawatan, dia yang sepatutnya meletakkan jawatan, apa yang dia buat sejak memerintah Kelantan pada 1990? Tidak ada perubahan langsung".

Ko jangan tanya kenapa ko perlu letak jawatan kerana binatang hina macam ko nih mana reti bahasa. Binatang macam ko nih hanya reti bahasa binatang babi jer.

Ko tak perlu tanya apa TG Hj Nik Aziz dah buat di Kelantan kerana ko tak layak untuk tanya semua tu. Binatang macam ko nih dah lama ditolak oleh rakyat Kelantan. Atas belas ehsan TG Hj Nik Azizlah PAS Kelantan pungut ko.

Mata ko tu elok dicungkil jer sebab ko nih nama jer ada mata, tapi buta. Nama jer ada otak tapi otak ko lebih bengap berbanding otak udang. Nama jer ada akal tapi akal letak celah kangkang.

Makhluk munafiq yang buta hati lagi jahil macam ko jer yang masih dok tanya apa kerajaan Kelantan buat sepanjang 20 tahun lalu. Puak puak UMNO pun dah tak tanya soalan ko. Hanya kerbau pendek macam ko jer yang ketinggalan bas.Haramjadah betullah ko nih........


“Nik Abdul Aziz gagal untuk mentadbir dan ia jelas terbukti, jadi dia yang harus meletakkan jawatan kerana sudah lama memerintah tetapi tidak ada apa yang dibuat untuk rakyat di negeri ini".

Apa yang TG Hj Nik Aziz gagal? Kelemahan memang ada sebab yang bernama TG Hj Nik Aziz itu seorang manusia. Tapi, pemerintahan beliau jauh lebih baik jika nak dibandingkan dengan zaman puak puak ko memerintah dulu.

Ko tak perlu nak perbodohkan rakyat Kelantan terutamanya pengundi Pasir Mas. Cukuplah setakat ko sorang jer yang bodoh dan hina.

Di Pasir Mas tu takde apa pun yang ko buat melainkan jual air liur sana sini. Pengundi Pasir Mas dah kenal ko lah. Binatang macam ko nih elok diludah di dahi jer.


“Saya tidak makan duit haram, semua elaun saya sebagai Ahli Parlimen saya kembalikan kepada rakyat bagi memastikan mereka tidak hidup dalam keadaan susah kerana kerajaan negeri tidak membantu".

Ko tak perlu nak tunjuk baik. Macamlah rakyat Kelantan tak kenal ko. Kerajaan negeri tak bantu atau ko yang meroyan sebab kerajaan negeri tak nak bagi peruntukan ke tangan ko?


Takde pun pengundi Pasir Mas yang merungut hidup susah kecuali yang telah diarahkan membaca skrip oleh ko dan rakan rakan seneraka ko tuh.


Takde pun pengundi Pasir Mas yang terpaksa melacur semata mata nak belikan baju raya untuk anak anak. Yang terpaksa melacur tu di negeri Presiden ko.

Takde pun pengundi Pasir Mas yang terpaksa makan siput babi kerana takde duit nak beli lauk. Yang makan siput babi tu di Sarawak dan tak pernah pun ada TG Hj Nik Aziz di Sarawak tu.


Sudahlah Berahim. Makin ko buka mulut, makin busuk pula bau diri ko tuh.
Tanpa ko pun pengundi Pasir Mas tetap mengundi PAS.

So, ko tak perlulah nak poyo sangat.


Berahim, tahniah kerana ketika ini ko bukan lagi spesis makhluk haramjadah tetapi pangkat ko dah naik menjadi spesis anak haram. Tahniah, Berahim.


Ya Allah, jika syaitan yang bernama Ibrahim Ali ini ada manfaatnya kepada perjuangan Islam, Engkau panjangkanlah umurnya. Tetapi, Ya Allah, jika dengan adanya syaitan yang bernama Ibrahim Ali nih Islam menjadi busuk kerananya, Engkau matikanlah syaitan ini. Ya Allah.

16 comments:

  1. Memang terlalu melampau dah binatang Berahim Ali nih.

    Memang tak kenang budi orang. Elok ludah jer kat muka binatang nih.

    ReplyDelete
  2. ludah tak best, menatang babi nie mau jer bagi buah lutut kat muka dia. bagi pecah muka tue.

    ReplyDelete
  3. Ana tak nak bg lutut. Ana nak bagi tumit jer.

    ReplyDelete
  4. hahaha..ada juga artikel pasal Ibrahim Ali ni..aku masih tertanya2 sampai harini kenapa Pas nak kutip dia..maybe sebelup PRU 12 muka sebenar tak nampak lg..harap2 keluarlah semua muka2 munafik sebelum PRU13 nanti..biar PRU 13 nanti calon yang betul2 boleh wakili rakyat yang bertanding..dan yang confirm aku akan vote khalid samad..hahahaha

    ReplyDelete
  5. Dalam PRU Ke 13 nanti, bukan soal calon tu pakai serban atau jubah, lulusan al-Azhar atau lulusan Madinah atau lulusan Pakistan atau Syria atau England, soalnya, calon itu mampu menjaga Islam atau tidak.

    Soalnya, calon itu mampu mengembangkan Islam atau tidak.

    Kalau berserban dan berjubah tapi tak mampu nak ijtihad, nak buat apa.

    Nampak sangat belajar sekadar nak lulus exam dan bukan untuk "iqamatuddeen wa siyasatuddunyabih".

    ReplyDelete
  6. Yang haramnya bila buat tuntutan bil hotel yang tidak pernah diduduki. Sehingga mencecah beribu ringgit tiap bulan. Lihat sahaja ke bekas ADUN Jeli YB Apandi Ali dan seorang lagi ADUN PAS yang membuat tuntutan palsu menginap di hotel Perdana beberapa tahun dulu, dan telah dituduh di mahkamah .


    8. Jadi bab halal haram ini, ada baiknya TGNA bercakap kepada MP dan ADUNnya cukuplah. Macam yang pernah PG hadir sidang DUN Kelantan pada 1989 dahulu : di mana di dalam satu sesi soal jawab seorang ADUN PAS menuduh ADUN UMNO rasuah dan makan duit haram.


    9. Senang sahaja Tan Sri Mohamed Yaakob ( Allahyarham ) MB Kelantan pada masa itu menjawabnya. jawab Tan Sri Mohamed ialah PAS perlu lihat diri sendiri. PAS pun rasuah terutama ADUN-ADUNnya semasa tiap-tiap kali datang sidang DUN Kelantan. Datangnya sebuah kereta 4 orang tetapi bila menuntut , tuntut elaun kenderaan seorang-seorang. Seolah datang dengan kereta sendiri.


    10. Satu dewan bergegar mendengar jawapan MB Kelantan itu. Semua ADUN PAS terkebil-kebil tak boleh menjawab termasuk TGNA.


    11. Itulah kisahnya. Kata dulang , paku serpih. Kata orang diri sendiri yang terlebih.

    ReplyDelete
  7. Aku mengambil pendirian untuk tidak melayan hujah orang yang macam PG nih.

    Bukan kerana aku takut nak berhujah tetapi takde guna berhujah dengan kaldai yang "dimanusiakan".

    Nak marah? Marahlah. Ada aku kesah?

    ReplyDelete
  8. InsyaAllah, anjing yang menyalak tidak menggigit.

    Aku nak biar jer anjing anjing itu menyalak selama lama yang mereka mahu. Maklumlah, binatanglah katakan.

    ReplyDelete
  9. bro, anjing yg tak menggigit biasanya anjing yg tak bergigi atau anjing pondan.
    memang anjing suka menyalak terutama anjing pondan, dah ler pondan tak bergigi, monopaus plak tue. ish...ish...ish

    ReplyDelete
  10. Pandainyer u tentang ilmu anjing nih. Belajar dari saper?

    Hahahahahahaha...

    ReplyDelete
  11. kite tak belajar tapi mentalaah sendiri untuk langkah berjaga2.

    ReplyDelete
  12. Baguslah. Samalah kita. Kehidupan kita dan peristiwa di sekeliling kita membuatkan sel sel otak kita "hidup".

    ReplyDelete
  13. bro, kalu jumpa anjing yg mcm nie mau dok tenkalong dengan ketui bata ja.

    ReplyDelete
  14. lepas nie berhati2 buat PAS kelantan... Orang macam ibrahim ali memang pandai berkata2... Ayat aje manis mula2, tapi lepas tue berpaling tadah. Semuanya nk habuan!! So, ibrahim ali kena bertanding semula atas tiket bebas kalau die anak jantan. Kalau tidak kasi @#@#$ anjing makan.

    ReplyDelete
  15. Yup. Aku setuju dengan pandangan ko. PAS dan Pakatan kena hati hati dalam urusan memilih calon supaya tidak ada lagi Ibrahim Ali, Hassan Ali, Radzi, Jamaluddin Radzi, Hee Yit Fong, Osman Jailu, Zul Nordin dan sebagainya.

    Semuanya menjadi bebanan kpd parti dan Pakatan tidak kira telah melompat atau baru dok panjat pagar.

    ReplyDelete